Contendo-bloggen

Lager bedre leadshåndtering for Tjenestetorget

Skrevet av Børre Steen | 13.nov.2018 14:19:51
Tjenestetorget er en tjeneste som gjør at privatpersoner enkelt kan innhente pristilbud på en rekke tjenester, fra varmepumper, til håndverkere, advokater og eiendomsmeglere. Nå får leverandørene programvare fra Contendo, slik at de kan gi prospektene sine bedre oppfølging.

 

Hundretusener av forespørsler - leads - formidles til Tjenestetorgets leverandører fra mer enn 800.000 norske brukere. De fleste av leverandørene er SMB-bedrifter. Mange av dem mangler CRM-systemer for å kunne gi alle de nye kundeprospektene en skikkelig oppfølging. Samtidig vet vi at leads er ferskvare. Jo raskere man kan følge opp skikkelig, desto større "hit rate". 

 

Det var bakgrunnen for at Tjenestetorget kom til Contendo. Ønsket var å kunne tilby leverandørene en app for leads-håndtering, slik at de kunne få økt verdi av salgsforespørslene de får via Tjenestetorget. Samtidig kunne de lettere strukturere sin kundeoppfølging og dermed skape bedre kundeopplevelser. 

 

– De aller fleste bruker oss fordi de ønsker seg flere salgsforespørsler (leads) og kunder, men ikke alle har muligheten til å følge opp alle mulighetene de får. Derfor ønsker vi at våre kunder som leverandører av sine produkter og tjenester skal ha muligheten til å få bedre oversikt over de salgsforespørslene de får gjennom oss, sier adm. direktør Anders Wetting i Tjenestetorget.

 

En enklest mulig løsning

– Vi ønsket oss en løsning der kundene våre fikk en enkel oversikt over alle sine forespørsler i ett system og der de enkelt kan endre status slik at de vet hvilke forespørsler som ikke er fulgt opp. På den måten skal de kunne følge opp kundene sine bedre og raskere, forklarer Wetting.

 

Contendo har utviklet leads-appen for Tjenestetorget med komponenter fra kundehåndteringsløsningen Contendo Leading the Lead

 

– Contendo har hjulpet oss med å lage en enkel mobil versjon av Contendo sitt leadssystem som vi mener er godt spesialtilpasset mindre bedrifter med ansatte som hele tiden er på farten eller som ikke har systemer i dag for å systematisere og registrere kundeoppfølgingen sin.

 

En 3x-vinnsituasjon

Leads-appen presenterer alle leads i en «ringeliste» som er tilgjengelig via web og mobil. Man kan behandle hvert lead ved for å eksempel sette tid for oppfølging, status og dokumentere kundedialog. Når det tikker inn et nytt lead kan man få push-varsling. 

 

For leverandørene som benytter Tjenestetorget har leads per e-post vært alternativet til nå. Men forespørsler blir lett borte i all annen e-post - derfor er push-varsler et bedre alternativ for mange.

 

– Slett ikke alle selskaper har et CRM-system eller løsninger for å følge opp sine kunder. Vi leverer en enkel og brukervennlig løsning som ikke innebærer et stort it-prosjekt for å komme i gang med, kun nedlasting av en app, sier Jan-Kaare Moskaug, salgs- og markedsansvarlig i Contendo.

 

Han tror den nye appen vil skape en vinn-vinn situasjon for alle parter.

Dette er bra for Tjenestetorgets leverandører, som kan være raskt på ballen, svare kundene på en profesjonell måte og vise at man er en leverandør du kan satse på. Det er bra for kundene, som vil oppleve høyere kvalitet i oppfølgingen. Og det er bra for Tjenestetorget, som kan tilby leverandører en merverdi gjennom en CRM-funksjonalitet som ingen andre markedsplasser kan tilby til sine leverandører.

 

Lyst til å prøve leads-appen? Registrer deg her:

 

LES OGSÅ: CRM eller ringeliste? Gi selgerne de lykkes best med