Et smart verktøy for kundeundersøkelser kan bidra sterkt til ønsket salgsvekst. Vi forklarer deg hvordan.

En god og gjennomarbeidet kundeundersøkelse kan hjelpe deg med å strukturere kundeoppfølgingen din, samt gi kundene dine anledning til å fortelle deg hvordan du presterer. På denne måten vil kundene oppleve at de blir tatt på alvor, og du får viktig innsikt i hvordan du må forbedre deg – og hvilke tiltak du som megler bør sette inn – for å få fornøyde kunder. Du får med andre ord en plan fra dine kunder på hva du skal fortsette med, samt hva du skal trene på for å bli enda bedre.


Grip mulighetene i svarene
I tillegg til konkrete spørsmål om hvordan kunden har opplevd deg som megler i de ulike delene av en kjøps- eller salgsprosess, har en kjøper eller selger mulighet til å gi deg en tilbakemelding på om kunden skal selge eiendom eller om han eller hun vet om noen andre som skal selge. Det er større sannsynlighet for at en fornøyd kunde vil dele slik informasjon med deg i en kundeundersøkelse, enn en som er misfornøyd. Den store utfordringen som eiendomsmegler er nettopp det å skaffe nye oppdrag, men her kan en kundeundersøkelse hjelpe deg med konkrete tips til potensielle nye eiendommer du kan selge. Gode tilbakemeldinger fra kundene kan også være svært verdifullt å bruke i markedsføringen av deg selv som megler for å vinne nye eiendomsmegleroppdrag.

Hvordan skaffe befaringer og hvordan sikre oppdraget etterpå? LINK til denne artikkelen

Få leads og lær av de beste

Campfire fra Contendo en en Team Management-løsning som gir alle i selskapet tilgang til en løsning for gjennomføring av kundeundersøkelser (KTI). Hver enkelt megler har full oversikt over undersøkelsene via dashboardet i Campfire – den digitale møteplassen.

 

Kundecase

Etter innføringen av Contendos løsninger, oppnådde et kjent eiendomsmeglerforetak oppsiktsvekkende gode resultater etter kort tids bruk.

«Uten et effektivt og presist arbeidsverktøy som faktisk støtter den den enkelte meglers arbeidsprosess, ville målet vårt om å være verdens beste eiendomsmegler være helt urealistisk»

Helt konkret ga løsningen følgende verdi:

  • «Økt antall befaringer og salgsvekst»
  • «Behandler 50 prosent flere leads enn året før»
  • «Endret arbeidsmetode med fokus på riktig atferd»

 

Contendo har lang tradisjon med å levere smarte løsninger til eiendomsmeglerbransjen, og kundeundersøkelsen vi har utarbeidet kan både brukes til å skaffe leads og til å lære av de beste i selskapet. Hvilke tilbakemeldinger får de beste sammenlignet med meg? Løsningen gjør det mulig for deg å se på sammenhengen mellom beste praksis og gode kundeopplevelser fordi du har tilgang til all informasjon i systemet. Kundeundersøkelser gir deg med andre ord et godt oversiktsbilde der du tydelig kan se sammenhengen mellom gode kundemøter og resultater.

Tall fra våre kunder som bruker løsningen i dag viser at mellom 50-60 % av kundene deres svarer på undersøkelsen de får tilsendt fra megler. Bruker du inputen fra kundene på en smart måte kan de neste oppdragene dine være nærmere enn du tror.

Les også: Slik skaffer du nye oppdrag

Ta kontakt med oss for å finne ut hvordan vi i Contendo hjelper kunder med sine digitaliseringsprosjekt - for å skape gode kundeopplevelser og nå sine mål raskere!