Våre kunder | Contendo

Gjensidige Forsikring

Skrevet av Jan-Kaare Moskaug | Dec 17, 2018 7:36:46 AM

Fokusperioder settes nå i system hos Gjensidige forsikring. Gjennom Contendo iverksetter de kampanjer og aktiviteter som gjør at de når våre salgsmål. Samarbeidet på tvers i org­anisa­sjonen er styrket og sam­handlingen bedre. Dette styrker merkevaren Gjensidige og befester posisjonen i det norske markedet.

 

Utfordringen

Gjensidige Forsikring ønsket en kostnadseffektiv måte å nå ut til egne selgere for å skape økt salg av Gjensidige sine produkter. Det var et sentralt punkt at løsningen skulle levere «Økt effektivitet i å opprette, vedlikeholde og avslutte kampanjer» i forhold til det de gjorde før en ny løsning kom på plass. Et viktig krav til løsningen var at Gjensidige Forsikring skulle administrere dette selv. Et absolutt krav var at;

«Verktøyet skal være lett tilgjengelig og tilrettelagt for at Gjensidige skal kunne administrere kampanjer som kjøres i salgskanalene og sikre at selgerne får oppdatert informasjon om kampanjene og resultater fra eget salg.»

Løsningen

Contendo har levert en løsning til Gjensidige der vårt utgangspunkt var å støtte den sentrale markeds­avdelingen som jobbet på tvers av divisjoner for å skape salgstrykk i alle salgskanalene. Løsningen ble å etablere en web-løsning der all informasjon om kampanjer og resultater ble presentert for selgere, og der kundeansvarlige i Gjensidige fikk oversikt over salget for sine forhandlere.

I første omgang var det aktuelt å etablere en portal på web for å samle all informasjon, men nå er også Gjensidige Kampanjeapp lansert for å nå enda bedre ut til selgerne på en flate der de alltid er tilgjengelig; mobilen.    

Resultatet

Contendo er en brukervennlig løsning som setter Gjensidige sine fokusperioder i system. Gjennom løsningen kan vi iverksette kampanjer og aktivi­teter som gjør at vi når våre salgsmål. Selgerne motiveres og utfordrer hverandre på tvers av avdelinger og regioner selv om man har ren­dyrket strategien innenfor hver salgskanal. Samarbeid på tvers i organisasjonen mot samme mål styrker team­følelse og gruppe­tenkningen, som igjen styrker merke­varen Gjensidige og befester vår posisjon i det norske markedet.

Gjensidiges egne markedsressurser bruker nå betydelig mindre tid på å kjøre igang, følge opp og rapportere på resultater fra kampanjer. Dette styres nå ved hjelp av Contendo sin kampanjeløsning.